تبلیغات
Mechanical Engineering
Mechanical Engineering
Mechanical Engineering

 گروهی از دانشمندان ژاپنی روبات انسان نمای پیشرفته ای را توسعه داده اند که قادر است تقریباً همانند یک زن واقعی راه برود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان "موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری" (AIST) وابسته به وزارت اقتصاد ژاپن روبات انسان نمایی با عنوان HRP-4C Miim را توسعه داده اند که ظاهری شبیه به یک زن دارد و قادر است تقریباً همانند یک زن واقعی راه برود.

این روبات از 30 موتور برای حرکات بدن و پاهای خود استفاده می کند و 8 موتور نیز برای بازسازی حالات چهره به کار می روند.

این محققان برای اینکه بتوانند راه رفتن طبیعی را در این روبات زن شبیه سازی کنند از راه رفتن یک زن واقعی فیلمبرداری کردند و با تجزیه مراحل قدم برداشتن، سه جنبه اصلی راه رفتن شامل انگشتان پا، حرکت زانو و حرکت پا را مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش PhysOrg، این روبات از فناوریهای روباتیک پیشرفته شامل "لینوکس زمان واقعی"، میان افزار RT، شبیه ساز روبات openHRP3 و سیستم تشخیص گفتار برخوردار است.

این روبات انسان نما قادر است همانند یک زن واقعی راه برود



ادامه مطلب
طبقه بندی: فناوری نوین،
ارسال در تاریخ چهارشنبه 25 آبان 1390 توسط مهندس کیوان مصطفی پوریان
گیربکس اتوماتیک

اگر شما درباره گیربکسهای اتوماتیک مطالبی را خوانده باشید می دانید که کار این گیربکس ها تغییر سرعت بین موتور و چرخ ها می باشد .دنده ها برای حرکت اتوموبیل لازم هستند تصور کنید که اتوموبیلی تنها دارای یک دنده بود در این صورت این اتوموبیل هیچ شتابی نداشت و قادر نبود از تپه ها بالا رود .اما ماشین های با دنده خیلی خوب شتاب می گیرند و قادرند به راحتی از تپه ها بالا روند . بنابراین گیربکس ها از گستره ای از دنده ها ( از کم به زیاد ) ساخته شده اند ، برای استفاده هرچه بهتر از گشتاور ، در هنگامی که موقعیت رانندگی و حرکت تغییر کند .

دنده ها دو نوع دستی و اتوماتیک دارند .در نوع دستی تعدادی از دنده ها درگیر می شوند و آزاد می شوند تا دور بر دقیقه های لازم را تولید کنند و راننده در حین عوض کردن دنده احساس شوک و تکان خوردن می کند .این دنده ها انواع مختلفی دارند که 3 نوع آن را معرفی می کنیم.

Cvt (continuously variable transmission) به معنی انتقال قدرت متغیر بصورت پیوسته .

این دنده ها انواع مختلفی دارند که 3 نوع آن را معرفی می کنیم.

Pulley-based CVTs

بر خلاف دنده اتوماتیک های قدیمی این نوع گیربکس ها دارای چرخ دنده یا دندانه نیستند بلکه تنها از یک سیستم هوشمند مرکب از چند پولی استفاده می کنند.( پولی = قرقره یا چرخک) که اجازه می دهد از پایین ترین تا بالا ترین دنده بدون تکان خوردن و شوک تغییر دنده داشته باشیم .دلیل اینکه باز هم از لفظ دنده در cvt ها استفاده می کنیم اینست که در واقع منظور از دنده ، نسبت سرعت گردش شافت موتور به شافت چرخ هاست و معنای چرخ دنده و یا چرخ دندانه دار نمی دهد .در این سیتم انتقال قدرت برخلاف مجموعه های خورشیدی و دنده های اتوماتیک قدیمی از چرخ دنده استفاده نمی شود .

در برابر جعبه دنده های قدیمی که شامل چرخ دنده ها و کلاچ ها و باند و ... زیادی بود اما cvt ها تنها دارای 3 بخش کلی هستند

1- یک تسمه فلزی یا پلاستیکی

2- یک پولی یا چرخک متصل به شافت موتور

3- یک پولی یا چرخک متصل به شافت چرخها



ادامه مطلب
طبقه بندی: خودرو،
ارسال در تاریخ دوشنبه 9 آبان 1390 توسط مهندس کیوان مصطفی پوریان

.: Weblog Themes By MihanSkin :.